fysiotherapie

De keuze om langs te gaan bij een fysiotherapeut kan verschillende redenen hebben. Dit verschilt van pijn in spieren of gewrichten, een verkeerde houding of een blessure.

Een van de belangrijkste redenen waarom mensen naar een fysiotherapeut gaan is omdat ze pijn hebben, maar de oorzaak van die pijn kan variëren. Sommige mensen doen pijn aan hun enkel, sommigen zijn op het ijs gevallen, sommige mensen komen binnen omdat ze al een tijdje een zere nek, rug of schouder hebben en ze weten niet waarom. Sommige mensen hebben een aandoening die ze beter willen beheersen.

Als je beter moet bewegen, herstellen, of als er iets is wat je wilt doen maar niet kan omdat je een beperking hebt, kan fysiotherapie helpen. Onze fysiotherapeut in Heerhugowaard en Amsterdam staan klaar om jou advies te geven.

De aanpak van onze fysiotherapeut

Fysiotherapie in Heerhugowaard en Amsterdam bij Performance Fysio omvat een hands-on behandeling, met eventuele manuele therapie om stijve gewrichten te rekken, en therapeutische massage om strakke spieren los te maken. Een geïndividualiseerd thuis trainingsprogramma zal ook worden voorgeschreven dat een combinatie van stretching en versterkende oefeningen kan inhouden.

Wij raden het aan om een vast moment van de dag te kiezen om jouw oefeningen te doen. Kies voor jou de beste tijd van de dag om jouw oefeningen te doen. Fysiotherapie is het meest effectief als je goed samenwerkt met jouw fysiotherapeut.

Voor wie is fysiotherapie geschikt?

Iedereen van alle leeftijden, van atleten tot senioren. Als je iets hebt meegemaakt, van verrekkingen en operaties tot een auto-ongeluk, of als je gewoon meer lichaamsbeweging in jouw leven wilt opnemen, kan fysiotherapie helpen.

Wanneer kan fysiotherapie nog meer helpen?

Vooral als je net begint met een activiteit, kan Performance Fysio mogelijk zwakke plekken ontdekken die blessures kunnen veroorzaken.. Een bezoek aan onze praktijk voordat je actief wordt, zal ons in staat stellen om je te helpen blessures te voorkomen. Lees meer bij sportfysiotherapie en blessures.